Powszechnie wiadomo, iż wszystkie dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Dlatego też wychowawcy klasy IIa, p. B. Wiśniewska oraz klasy IIIb, p. A. Roszman – Koss wraz z rodzicami zorganizowali takie eksperymenty, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić swoje codzienne zajęcia.

Dnia 4 listopada 2015 r. nasi uczniowie uczestniczyli w pierwszym eksperymencie „BAŃKA MYDLANA”. Dowiedzieli się: dlaczego powstaje bańka, jak rozciągnąć wodę, jak szybko paruje woda, z ilu części składa się bańka mydlana. Podczas zajęć prowadzący angażował dzieci poprzez wspólną zabawę, zadawanie pytań, które pozwoliły im jeszcze bardziej zrozumieć obserwowane zjawiska. Na ich twarzach można było zaobserwować wiele uśmiechów, towarzyszących wspaniałej, mydlanej zabawie. Bawiliśmy się i jednocześnie uczyliśmy. Mogliśmy również sprawdzić na własnej skórze, czy bańką mydlaną da się odbijać niczym piłeczką.

Dzięki interaktywnie prowadzonym zajęciom żaden uczeń się nie nudził, każdy wyszedł z zajęć z poczuciem, iż miał swój mały wkład w odkrycie pewnych zjawisk. Zajęcia te przyniosły zarówno uczniom jak i nauczycielom wiele radości.

B. Wiśniewska